Bestellen en betalen

Hoe plaats ik een bestelling?

Bij alle webshops van DSIT kun je eenvoudig, snel en veilig je bestelling online plaatsen.

 

  • Klik bij het gewenste artikel op de oranje button 'Winkelwagen’
  • Klik op ‘Afrekenen’ als je alle gewenste artikelen in je winkelwagen hebt gelegd of kies 'Ga door met winkelen’ wanneer je meer artikelen wilt bestellen
  • Vul alle gegevens in of login in je account (niet vereist)
  • Controleer alle gegevens zoals factuuradres, verzendadres, verzendmethode, betaalmethode en de inhoud van je winkelwagen
  • Klopt alles? Klik op 'Plaats bestelling’
  • Hierna kom je in de betaalomgeving van de gekozen betaalmethode
  • Door de betaling te voldoen, maak je de bestelling definitief

 

Je ontvangt per e-mail de orderbevestiging.

 

Heb je geen bevestigingsmail van ons ontvangen? Kijk dan even in je SPAM folder. Heb je ook daar geen bevestiging van ons? Neem dan alsjeblieft contact op met onze binnendienst.

Kan ik telefonisch bestellen?

Dat is helaas niet mogelijk omdat dit te foutgevoelig is. Lukt het niet om online een bestelling te plaatsen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dan kijken we met je mee en helpen je met het plaatsen van de bestelling.

Heb ik een account nodig om te bestellen?

Om in onze webshop te bestellen heb je geen account nodig. Als je vaker bij ons bestelt, is het aanmaken van een account handig, omdat dan je gegevens zijn opgeslagen, zoals naam, e-mailadres, factuur- en afleveradres. Ook kun je via jouw account de status van je bestelling(en) vervolgen. 

Hoe maak ik een account aan?

Je kunt eenvoudig online een account aanmaken.

 

Maak hier een account aan

 

Bij de eerste stap van je aanmelding voer je alleen je naam, e-mailadres en wachtwoord in. Je ontvangt aansluitend een bevestigingsmail. Als je nu opnieuw inlogt in je account, kun je eventuele bedrijfsgegevens en adressen toevoegen.

Hebben jullie een winkel waar ik de producten kan kopen?

Nee, die hebben we niet. Wij verkopen onze producten uitsluitend via onze webshops. Het is wél mogelijk, om bestellingen op afspraak in ons magazijn in Almelo af te halen.

 

Hiervoor plaats je vooraf een online bestelling en kies je als verzendmethode ‘Afhalen bij DSIT’. Je kunt als opmerking aan je bestelling toevoegen wanneer je de bestelling wilt ophalen. Ons magazijn zorgt er dan voor dat jouw bestelling klaarstaat.

 

Neem voor het ophalen je bestelbevestiging en betaalbewijs mee. Ons magazijn is geopend op werkdagen van 08:30 – 17:00 uur. Het ophaaladres is:

 

DSIT B.V.

Schuilenburglaan 5a

7604 BJ Almelo

 

Let op: serverkasten moeten staand worden vervoerd om beschadigingen te voorkomen. Houd hier rekening mee als je eigen vervoer regelt.

Ik ben iets vergeten te bestellen. Kan ik dit nog aan mijn bestelling toevoegen?

Of we nog iets aan je bestelling kunnen wijzigen, ligt eraan hoe ver we deze al hebben verwerkt. Is de bestelling nog niet verwerkt en meegegeven aan de vervoerder, kunnen wij in de meeste gevallen een vergeten artikel toevoegen. Neem dus direct contact met ons op als je constateert dat je iets bent vergeten.

 

Als we een product toevoegen aan je bestelling, zie je op je eindfactuur een open bedrag. Dit bedrag dient binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur aan ons overgemaakt te worden. Ons rekeningnummer staat vermeld op de factuur.

Ik heb een verkeerd artikel besteld. Kan ik dit nog aanpassen?

Je hebt net een bestelling geplaatst en online afgerekend. En dan zie je op je orderbevestiging dat je een verkeerd artikel hebt besteld. Dit wil je uiteraard nog wijzigen voordat wij de bestelling naar je opsturen.

 

Of we jouw bestelling nog kunnen wijzigen, ligt eraan hoe ver we deze al hebben verwerkt. Is de bestelling nog niet verwerkt en meegegeven aan de vervoerder, kunnen wij in de meeste gevallen nog enkele wijzigingen doorvoeren. Neem dus zo snel mogelijk contact met ons op als je een verkeerd artikel hebt besteld.

 

Als we jouw bestelling wijzigen, kan dit invloed hebben op het totaalbedrag. Het kan zijn dat je moet bijbetalen of je geld van ons terug krijgt.

 

In het geval van bijbetalen, zie je op je eindfactuur een open bedrag. Dit bedrag dient binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur aan ons overgemaakt te worden. Ons rekeningnummer staat vermeld op de factuur.

 

Als wij een goedkoper product leveren dan je oorspronkelijk hebt besteld, staat op je eindfactuur een tegoed. Dit bedrag ontvang je zo spoedig mogelijk van ons terug. Wij betalen je via opgegeven betaalmethode terug.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dit kan! Als je online een bestelling plaatst, heb je de mogelijkheid een afwijkend afleveradres aan te geven.

 

Heb je bij het bestellen per ongeluk een verkeerd afleveradres ingevoerd? Neem in dit geval zo snel mogelijk telefonisch contact op met onze klantenservice. Zolang de bestelling nog niet is opgehaald door onze vervoerder, kunnen we de zending meestal nog stoppen en het adres wijzigen.

 

Is de vervoerder al onderweg met de zending? Dan proberen wij alsnog de zending aan het juiste adres te laten bezorgen. Als dit niet meer mogelijk is, geven wij de vervoerder opdracht de zending aan ons magazijn terug te sturen. Vanuit daar versturen we de zending opnieuw. Voor het omleiden of opnieuw versturen ontstaan vaak extra kosten. Deze kosten zijn voor eigen rekening.

Wat zijn de verzendkosten?

Al onze producten worden, afhankelijk van de grootte, als pallet, pakket of als brievenbuspakket verstuurd. Kleine accessoires versturen wij doorgaans als brievenbuspakket. Grotere accessoires en kleine wandkasten doorgaans als pakket. Grote wandkasten en serverkasten versturen wij op een pallet.

 

Als je alle artikelen in je winkelwagen hebt gelegd, worden automatisch de juiste verzendkosten berekend. Deze zie je in je besteloverzicht voordat je de bestelling plaatst. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan.

 

We hebben de verzendkosten hier voor je op een rij gezet:

 

Verzendkosten binnen Nederland

  • Brievenbuspakket: €4,95 excl. btw (€5,99 incl. btw)
  • Pakketpost: €6,95, excl. btw (€8,41 incl. btw)
  • Palletzending, eerste pallet: €44,- excl. btw (€53,24 incl. btw)
  • Palletzending, elke volgende pallet (tot max 5 pallets): €39,- excl. btw (€47,19 incl. btw)
    • Wij berekenen per afleveradres verzendkosten voor de eerste 5 pallets. Vanaf pallet 6 betaal je enkel de verzendkosten voor de eerste 5 pallets.

 

België 

  • Brievenbuspakket: €5,95 excl. btw 
  • Pakketpost: €9,95, excl. btw 
  • Palletzending, eerste pallet: €65,- excl. btw
  • Palletzending, elke volgende pallet in de zending (tot max 5 pallets): €60,- excl. btw
    • Wij berekenen per afleveradres verzendkosten voor de eerste 5 pallets. Vanaf pallet 6 betaal je enkel de verzendkosten voor de eerste 5 pallets.

 

Overige landen

Wij versturen bestellingen naar nagenoeg alle landen. De verzendtarieven zijn op aanvraag. Hiervoor kun je een vrijblijvende aanvraag sturen naar [email protected]. Voor de berekening van de verzendkosten hebben wij volgende informatie nodig:

 

  • Artikelnummer(s)
  • Aantal
  • Afleveradres (straat, postcode, plaats, land)

 

Wij berekenen de verzendkosten of vragen deze op bij onze transporteur. Zodra wij de kosten inzichtelijk hebben, informeren we je hierover per e-mail of sturen we jou een vrijblijvende offerte.

Welke betaalmogelijkheden heb ik?

Je kunt je bestelling met de meest gangbare en veilige betaalmethodes plaatsen. Wij bieden volgende betaalmethodes aan:

  • iDeal
  • Bancontact
  • AmericanExpress
  • Belfius
  • Maestro
  • MasterCard
  • SOFORT Banking
  • Visa
  • Bankoverschrijving
  • KBC
  • PayPal
De betaling is mislukt. Wat moet ik nu doen?

Als je de betaling vroegtijdig afbreekt, kun je gewoon een nieuwe bestelling plaatsen en opnieuw een betaalmethode kiezen. 

 

Krijg je tijdens het betalen bericht dat er iets mis is gegaan?  Dan raden we je aan eerst te controleren of het bedrag daadwerkelijk is afgeschreven. Is dit niet het geval, kun je gewoon een nieuwe bestelling plaatsen. 

 

Is het bedrag wel van je rekening afgeschreven en ontvang je alsnog een foutmelding? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij kunnen controleren wat de status van je bestelling is en indien nodig de bestelling handmatig doorvoeren.

Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?

In onze webshop zie je de prijzen altijd inclusief én exclusief btw. In de totaalprijs zie je dus de productprijzen en de btw die je hierover betaald, apart opgevoerd. Dit staat op de factuur op dezelfde manier aangegeven.  

Hoelang duurt het voordat jullie mijn betaling ontvangen?

Voor alle betaalmethodes, behalve een bankoverschrijving, is de betaling doorgaans binnen enkele minuten bij ons binnen. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, loopt jouw bestelling automatisch door in ons systeem. 

 

Bij een bankoverschrijving duurt het meestal langer voordat de betaling bij ons binnen is. Dit kan een paar uur tot een werkdag duren. Wij versturen de bestelling pas als wij de betaling hebben ontvangen. Heb je haast en heb je de producten snel nodig? Dan adviseren we om een andere betaalmethode dan een bankoverschrijving te kiezen. 

Op mijn eindfactuur staat een open bedrag. Hoe komt dit?

Als er niets is gewijzigd aan je bestelling, komt het bedrag op de eindfactuur overeen met je orderbevestiging. 

 

Als de bestelling achteraf nog wordt gewijzigd, door het toevoegen van een product of service, kan dit het totaalbedrag van de order beïnvloeden. Het laten wijzigen van de bestelling kan extra kosten met zich meebrengen. Deze kosten zijn voor eigen rekening en dienen binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur aan ons overgemaakt te worden. Ons rekeningnummer staat vermeld op de factuur. 

 

Als wij je bestelling aanpassen en de geleverde producten zijn goedkoper dan je oorspronkelijke bestelling, staat er een creditbedrag op je eindfactuur. Dit bedrag heb je van ons tegoed en ontvang je zo snel mogelijk terug. Wij betalen je via opgegeven betaalmethode terug. 

Ik ben mijn factuur kwijt. Hoe kan ik een kopie van mijn factuur krijgen?

Je ontvangt alle correspondentie en documenten per e-mail van ons. Wellicht vind je de factuur of orderbevestiging nog terug in je mailbox, prullenbak of SPAM filter.  

Kun je de mail niet terugvinden? Neem contact op met onze klantenservice, zodat we je de benodigde documenten opnieuw kunnen toesturen.  

Ik heb twee eindfacturen. Kunnen jullie er één factuur van maken?

Dat is helaas niet mogelijk. 

 

Je hebt twee eindfacturen, omdat je de bestelling in twee deelleveringen hebt ontvangen. Op het moment dat wij een (deel)bestelling versturen, wordt automatisch een eindfactuur aangemaakt met daarop alle verzonden artikelen. 

 

Een factuur is een officieel document met eigen factuurnummer die gekoppeld is aan een levering. Daardoor kunnen wij documenten niet verwijderen of samenvoegen. Omdat op beide facturen hetzelfde ordernummer staat vermeld, kun je deze in je boekhouding aan elkaar koppelen. 

Het factuuradres is verkeerd. Kan ik dit nog laten aanpassen?

Ja, dit kan zeker! Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Nadat we het factuuradres hebben aangepast, ontvang je de gecorrigeerde orderbevestiging of factuur per e-mail van ons.