Retourneren en klachten

 

Snel je retourzending aanmelden?     

Retourformulier invullen

 

Heb ik recht op retourneren?

Zakelijke klanten hebben volgens de wet geen recht van retour. Een uitzondering hierop is wanneer je een product ontvangt met schade. Meld de schade per mail of telefoon binnen 24 uur na ontvangst van de order. Vul daarna binnen 14 dagen het online RMA-formulier in. We handelen de melding dan zo snel mogelijk af. 

 

Ben je niet tevreden over een product? Dan kun je contact opnemen met onze binnendienst om te kijken of je het product alsnog mag retourneren. Let op: voor het verwerken en restocken van dit soort overige retourneringen brengen wij 20% van de productprijs in rekening op de productgroepen: server- en patchkasten, wandkasten en relay racks. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag. 

 

Let op: de eventuele retourneerkosten zijn voor eigen rekening. Retourneren bij schade is uiteraard kosteloos. 

Wat mag ik retourneren?

Je mag ongebruikte producten in originele verpakking aan ons retourneren. Als een product beschadigd is, kunnen wij ervoor kiezen het geretourneerde product deels te vergoeden.  

 

Dit kun je niet retourneren 

  • Artikelen die op eigen initiatief zijn omgebouwd of aangepast.  
  • Artikelen die ergens anders dan bij DSIT zijn gekocht. 
Wat zijn de retourtermijnen?

Meld binnen 24 uur na ontvangst van je bestelling de eventuele schade per mail of telefoon. Wij reageren zo snel mogelijk op deze melding.

 

Binnen 14 dagen na het ontvangen van de bestelling, vul je het online RMA-formulier in. Zorg er daarna voor dat binnen 14 dagen jouw retourzending aan de vervoerder is meegegeven. 

Wat is een RMA?

RMA staat voor Retourneren met Autorisatie. Dit is een stap in ons retourproces waarbij wij, afhankelijk van de retourreden, goedkeuring geven voor de retourzending. Deze goedkeuring geven wij via een online formulier. 

Mag ik een product uitproberen?

Je mag producten uitpakken om te beoordelen. Maar je mag ze niet in gebruik nemen. Twijfel je over het gebruik van een product? Neem contact op met onze binnendienst. Zij vertellen je graag meer over de werking van het product. 

Kan ik een artikel ook ruilen?

Heb je een verkeerd artikel besteld? Voor de snelste afhandeling bestel je het gewenste artikel en maak je voor het onjuiste artikel een retourzending aan.

 

Let op: voor het verwerken en restocken van niet klacht gerelateerde retouren (server- en patchkasten, wandkasten en relay racks) brengen wij 20% van de productprijs in rekening. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

Mijn bestelling is niet compleet. Wat moet ik doen?

Na ontvangst, vragen we je de bestelling direct te controleren. Heb je een serverkast besteld en ontbreekt er een artikel? Kijk dan eerst ín de serverkast. Wij verpakken accessoires vaak binnenin de serverkast. Ligt het artikel daar niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.  

 

Het kan zijn dat het missende artikel in een aparte zending jouw kant opkomt, omdat het onverwachts niet voorradig was. Als we een fout hebben gemaakt bij verpakken, sturen we het ontbrekende artikel zo snel mogelijk naar je toe. 

 

Kun je het missende artikel niet vinden en wil je weten wanneer deze bij jou wordt bezorgd? Neem dan contact op met onze binnendienst.  

Zitten er kosten verbonden aan retourneren?

De kosten voor het retourneren van een bestelling zijn voor eigen rekening. Bovendien brengen wij voor het verwerken en restocken van niet klacht gerelateerde retouren (van server- en patchkasten, wandkasten en relay racks) 20% van de productprijs in rekening. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.

 

Geschatte kosten retourneren (excl. 20% restocking fee)

Nederland 

  • Brievenbuspakket: €6,- excl. btw (€7,20 incl. btw)
  • Pakketpost: €10,- excl. btw (€12,10 incl. btw) 
  • Palletzending: €60,- excl. btw (€72,60 incl. btw) 

 

België 

  • Brievenbuspakket: €10,- excl. btw (€12,10 incl. btw)
  • Pakketpost: €15,-, excl. btw 
  • Palletzending: €80,- excl. btw 

 

Andere landen 

Verzendtarieven andere landen op aanvraag. Neem contact op met onze binnendienst voor meer informatie over retourneren vanuit het buitenland.

 

Let op: bovenstaand zijn geschatte retourkosten voor pakket- en palletzendingen. 

Hoe meld ik mijn retour aan?

Vul binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling het online RMA-formulier in. Geef in dit formulier aan wat je wilt retourneren. Zodra we de retour goedkeuren, ontvang je digitaal een retourformulier die je bij de retourzending voegt. Verstuur de zending naar onderstaand adres: 

 

DSIT 
Schuilenburglaan 5a 
7604 BJ Almelo
Nederland 

 

Online RMA formulier

Hoe stuur ik een palletzending terug?

Voor het terugsturen van een bestelling hebben we twee opties: 

 

  1. Regel samen met DSIT dat een van onze vervoerders de retourzending ophaalt. Neem hiervoor contact op met onze binnendienst.
  2. Tref zelf een regeling met een vervoerder, zoals DHL, voor het ophalen van de retourzending. 
Hoe handelen jullie retourzendingen af?

We verwerken de retourzending zo snel mogelijk met een maximum verwerkingstijd van twee weken. Wanneer de retourzending in ons magazijn aankomt, controleren we de artikelen op eventuele defecten of schade.  

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Na controle van de geretourneerde artikelen, storten we het bestelbedrag (min eventuele retourkosten en 20% restocking fee) zo snel mogelijk terug via gekozen betaalmethode. Binnen 14 dagen staat het aankoopbedrag terug op je rekening.  

 

Als producten gebruikt, beschadigd of niet in originele verpakking worden teruggestuurd, kunnen wij een lager bedrag uitbetalen. In dit geval, nemen wij eerst contact met je op. 

Waar zie ik de status van mijn retourzending?

In je eigen account zie je de status van de retourzending. Log in via een van onze webshops, ga naar mijn account en klik links in het overzicht op ‘Retouren’. 

Mijn retourzending is onderweg kwijtgeraakt. En nu?

Zakelijke klanten zijn zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Raakt het pakket onverwachts zoek? Start dan zelf een postonderzoek bij de vervoerder. Wij adviseren altijd om het verzendbewijs te bewaren totdat de retourzending bij ons is aangekomen.

Moet ik mijn bestelling controleren op schade?

Ja. Voordat je de producten in gebruik neemt, vragen wij je de producten te controleren op eventuele (transport)beschadigingen.

 

Is de verzendverpakking bij ontvangst beschadigd? Noteer dit dan op het afleverbewijs. Dit document ontvang je van de vervoerder. Maak foto's van de beschadigde verpakking.

 

Blijkt dat de producten (ook) beschadigd zijn? Maak hiervan foto's en noteer op het afleverbewijs dat je de bestelling in ontvangst neemt onder voorbehoud van schade. 

Hoe meld ik mijn schade?

Blijkt het product beschadigd? Meld dit dan binnen 24 uur na ontvangst van de bestelling per e-mail of telefoon. Vul daarna binnen 14 dagen het online RMA-formulier in en voeg hierbij de schade foto’s.

 

Wij nemen de schademelding zo snel mogelijk in behandeling en komen met een passende oplossing. Dit kan zijn in de vorm van een alternatief product, compensatie of gehele terugbetaling. Heb je voorkeur voor een tegemoetkoming? Geef dit dan aan in het RMA-formulier.

 

Online RMA formulier

Ik kan geen foto’s uploaden. Kan ik de foto’s naar jullie mailen?

Lukt het niet om in het RMA-formulier foto's te uploaden? Mail ze dan naar [email protected] en vermeld hierbij het ordernummer en de beschrijving van de te melden schade. 

Ik heb een klacht over mijn bestelling. Waar meld ik dit?

Voordat je bij ons een melding maakt, willen we je vragen om de productspecificaties op de site goed te bekijken. Blijkt alsnog dat het product niet overeenkomst met de productbeschrijving of defect is? Dan horen we graag zo snel mogelijk wat er mis is, zodat we je snel een oplossing kunnen bieden. Geef jouw klacht door via het online RMA-formulier.

 

Online RMA formulier

Hoe wordt mijn klacht behandeld?

Binnen 5 werkdagen na het verzenden van de klacht ontvang je van ons bericht. Bij een gegronde klacht komen we je altijd tegemoet met een alternatief product, compensatie of volledige terugbetaling.  

Ik heb een klacht over de dienstverlening. Waar meld ik dit?

Als klant moet je de best mogelijke dienstverlening van ons krijgen. Heb je een idee hoe wij dit kunnen verbeteren? Dat horen we dit graag. Mail ons op [email protected] of bel ons op +31(0)74-852 64 48.